FRISSÍTVE : 2023.03.
Gyakran felmerülő kérdés, hogy az ingyenes Fusion 360 csomagok lejártával mi történik az adatainkkal, hogyan tudjuk meghosszabbítani azt vagy át kell-e váltanunk előfizetésre. Az „előfizetés” magyar szó használata kicsit furcsa lehet, hiszen „fizetni nem kell érte„, de a konstrikció miatt (a szoftver egy bizonyos időtartamra szóló használatáért előre fizetünk – esetünkben 0Ft-ot) ez a megfelelő elnevezés. A következőekben megpróbálom összefoglalni a leggyakoribb kérdésekre a válaszokat.
Lejárt az ingyenes Fusion 360 előfizetésem, hogyan tudom meghosszabítani?
Lejárt az ingyenes Fusion 360 előfizetésem, most akkor meg kell vennem?
- A Fusion 360 ingyenes előfizetései időkorlátosak (mint minden előfizetés), azokat adott időtartamra kapják meg a felhasználók. Az időszak eteltével újra „elő kell fizetni” a csomagokara. Maga az ingyenes előfizetés azzal jár, hogy el kell fogadnunk az adott csomag felhasználási feltételeit, módját, limitjeit és/vagy igazolnunk kell az adott felhasználási típusra való jogosultságunkat. ( Részletesebben az egyes Fusion 360 csomagokról illetve Hogyan tudom ellenőrizni milyen Fusion 360 csomagom van? )
- Personal csomag: A legegyszerűbb dolgunk itt van, hiszen ez gyakorlatilag pár kattintással azonnal hosszabbítható, de csak az előfizetés lejárta előtti 30 napos időablakban. Az újabb (2021-ben indított vagy hosszabbított) előfizetéseket 3 évre kapják, a korábbiakat 1 évre kapták a felhasználók. A Personal csomag lejárati idejét nem tudjuk bármikor ellenőrizni! Az előfizetés a lejárta elött 30 nappal a szoftvert elindítva a jobb felső sarokban megjelenik egy „Expiring Soon” felirat. Erre kattíntva kövessük a következőt a Personal előfizetés meghosszabbításához:
-
- Lépjünk az Autodesk fiókunkba a büngészövel az Autodesk.com oldalán.
- Keressük fel a Fusion 360 for Personal Use oldalt.
- A baloldalon kattintsunk a GET STARTED gombra.
- Töltsük ki a regisztrációs űrlapot az adatainkkal és fogadjuk el a felhasználási feltételeket, majd kattintsunk a NEXT gombra.
- Töltsük le a szoftvert, akkor is ha az már installálva van az adott számítógépre!, a DOWNLOAD NOW gombra kattintva.
- Ha még nincsen telepítve a Fusion 360, akkor telepítsük a letöltött telepítőcsomaggal.
- Indítsuk el a szoftvert és induláskor lépjünk be az előbb regisztrált Autodesk fókunkkal.
- Lépjünk az Autodesk fiókunkba a büngészövel az Autodesk.com oldalán.
Fontos megjegyzés! : Miután elvégeztük a Personal csomag újra-engedélyeztetését a Fusion 360-ba belépve továbbra is meg fog jelenni a „Your Fusion 360 Personal Licence will expire in X Days” ablak mindaddig, míg a korábbi csomagunk érvényességi ideje le nem jár! (Az ablakot hagyjuk figyelmen kívűl és zárjuk be.)
- Startup Csomag: Ennél a csomagnál újra át kell esnünk az engedélyeztetési folyamaton, melyhez ki kell töltenünk az igényléskor is használt űrlapot. Ezt az engedélyeztetési eljárást minden évben meg kell tennünk. Maga az engedélyeztetési folyamat hivatalosan 10 nap (bár újabbanta pár nap alatt elbírálják). A Startup csomag lejárati idejét nem tudjuk bármikor ellenőrizni! Az előfizetés a lejárta elött 30 nappal a szoftvert elindítva a jobb felső sarokban megjelenik egy „Expiring Soon” felirat. Erre kattíntva kövessük a lentebb leírt folyamatot a Startup előfizetés meghosszabbításához.
- Ha már lejárt a Startup csomagunk és újra ezt szeretnénk igényelni : Ha már lejárt a Startup előfizetésünk, akkor nem vagyunk jogosultak a használatára. Ha tovább szeretnénk használni ezt a fiókot a következőket tehetjük:
- Indítsuk el a Startup regisztrációs folyamatot (lásd lejjebb), majd várjuk meg még azt elfogadják. Az elfogadás ideje alatt csak korlátozásokkal tudjuk csak a szoftvert használni! – (Read Only – Nem tudjuk a modelleket menteni.)
- Ha az Autodesk fiókunkkal korábban nem használtuk a 30 napos próbaverziót, akkor az előfizetésünk erre vált át, így a Startup csomag elfogadásának megérkezéséig ezt használhatjuk.
- Átváltunk Personal előfizetésre. Kövessük a fentebb leírt Personal Csomag meghosszabbítási folyamatot. Ezután adjuk le igényünket a Startup előfizetésre (lásd lejjebb) ugyanezzel a fiókkal. Ebben az esetben még el nem fogadják a Startup előfizetésünket a Personal csomag limitációival használhatjuk a rendszert tovább a köztes időszakban.
- Előfizetünk a Fusion 360-ra, ezzel megőrizve a Startup csomag összes funkcionalitását.
- A Startup Csomag meghosszabításához tegyük a következőket:
-
- Lépjünk az Autodesk fiókunkba a büngészövel az Autodesk.com oldalán.
- Keressük fel a Free Fusion 360 for Start-Ups oldalt.
- A baloldalon kattintsunk a APPLY NOW gombra.
- Töltsük ki a regisztrációs űrlapot az adatainkkal. Fontos, hogy az induló vállalkozásunk létező honlapjának elérhetőségét adjuk meg!
- A kitöltés után kattintsunk a APPLY gombra.
- Az elfogadásról (vagy elutasításról) e-mailben értesítenek 10 napon belül.
- Ha elutasították a Startup csomagunk meghosszabbítását: Amennyiben elutasították a Startup előfizetésünket, a következőeket tehetjük:
- Átváltjuk az előfizetésünket Personal előfizetésre. (Ezzel a Personál csomag korlátozásai érvényesek lesznek a használat során. Lásd feljebb.)
- Egy másik induló vállalkozásunk adataival egy újabb Startup előfizetés regisztrációt indítunk el egy másik Autodesk fiókra. (Lásd feljebb.) Ekkor érdemes átváltanunk Personal előfizetésre a fiókot, hogy a felhőben tárolt adatainkat le tudjuk menteni, hiszen ezután egy új felhasználói fiókot akarunk majd használni.
- Előfizetünk a Fusion 360-ra, ezzel megőrizve a Startup csomag összes funkcionalitását.
- Educational Csomag: A tanulói (vagy oktatói) Fusion 360 előfizetés az Educational Autodesk fiók része. Tehát tulajdonképpen itt az Autodesk fiókunk van tanulói „státuszban”, ezzel nem csak a Fusion 360 ingyenes használatára vagyunk jogosultak, hanem sok más Autodesk termékre is. (Autodesk Educational szoftverek) Korábban kevésbé szigorú elbírálás során lehetett tanulói felhasználói fiókot igényelni, ez azonban szigorúbb lett mind a meglévőek hosszabítása, mind új fiók regisztrálása során. (Kik jogosultak tanulói fiók igénylésére?)
-
- Lépjünk az Autodesk fiókunkba a büngészövel az Autodesk.com oldalán. Ha még nincsen Autodesk fiókunk: Hogyan tudok Autodesk fiókot létrehozni?
- Keressük fel az Autodesk Educational oldalt.
- A baloldalon kattintsunk a GET STARTED gombra.
- Töltsük ki a regisztrációs űrlapot az adatainkkal. A „Name of educational institution” mezőben kezdjük el gépelni az oktatási intézményünk nevét, majd a mezőben megjelenő választási lehetőségek közül válasszuk ki azt. Amennyiben a listában nem található meg az oktatási intézményünk csak egy dolgot tehetünk: megkérjük az oktatási intézményt, hogy regisztrálja azt az Autodesk-nél.
- A kitöltés után kattintsunk a CONFIRM gombra.
- Ezután vagy 14 napon belül fel kell töltenünk egy igazoló dokumentumot a hallgatói jogviszonyunkról.
Lejárt az ingyenes Fusion 360 előfizetésem, nem akarom megvenni, elvesznek az adataim?
- Az ingyenes időtartam lejártával az adatok nem vesznek el! – De határozott időn belűl döntenünk kell, milyen (akár ingyenes) előfizetést választunk. A fent leírtaknak megfelelően a „legrosszabb eset”, ha Előfizetés/Startup/Educational csomagból megyünk át Personal csomagba. Ezt tehetjük meg a legkönnyebben, de a Personal csomag korlátozásai miatt, csak 10 projektünk lesz Aktív, a többit Archív állapotban találjuk (lást bövebben a Personal csomag korlátozásai bejegyzésben).